CÒMICS DE CIÈNCIA-FICCIÓ |
Des de Buck Rogers fins avui s'han publicat centenars de còmics de ciència-ficció. He escollit, per raons d'espai, alguns dels més representatius del gènere. És obvi, doncs, que la majoria no es trobaran aquí. D'altra banda no era pas aquest l'objectiu perseguit. L'especialista i l'afeccionat tenen avui recursos suficients per cercar informació a través de la xarxa d'internet. El propòsit perseguit és molt més modest: acostar uns personatges que han marcat pautes, tant a la història dels còmics com a la de la comunicació i a la de la ciència ficció, al lector no especialista en aquests temes amb l'esperança de despertar la seva curiositat i, qui sap, el seu futur interès. A la relació del marge hi ha trenta sis dels còmics que m'han semblat bàsics. Això no vol pas dir que tots ells estiguin a l'abast dels possibles lectors. Alguns no s'han publicat al nostre país o ho han fet en temps llunyans i en edicions limitades per el que són difícils d'aconseguir. No he posat aquí els superherois americans, excepte els dos més representatius, perquè, crec que mereixen una pàgina apart. Els còmics de ciència-ficció no s'han acostat però, ni de lluny a tots els temes possibles. Només uns quants han estat utilitzats i repetits en diferents sèries: els viatges per l'espai i els imperis galàctics, els viatges pel temps, la visita d'extraterrestres al planeta Terra al llarg de la seva història o prehistòria i la supervivència en un mon postnuclear. |
|
|
|
FLASH GORDON (1934) d'Alex Raymond |
|
SUPERMAN (1938) de Jerry Siegel i Joe Shuster |
|
ALLEY OOP (1939) de Vincent T. Hamlin |
|
LES PIONNIERS DE L'ESPÉRANCE (1945) de Roger Lecureux i Raymond Poïvet |
|
BLAKE ET MORTIMER (1946) d'Edgar Pierre Jacobs |
|
JEFF HAWKE (1954) de Sydney Jordan |
|
EL MUNDO FUTURO (1955) de Guillermo Sánchez Boix "Boixcar" |
|
BARBARELLA (1962) de Jean-Claude Forest |
|
SPIDER-MAN (1962) de Stan Lee i Steve Dikto |
|
MORT CINDER (1962) Héctor Oesterheld i Alberto Breccia |
|
LES NAUFRAGÉS DU TEMPS (1964) de Jean-Claude Forest i Paul Gillon |
|
PHILÉMON (1965) de Fred Othon Aristidès "Fred" |
|
VALENTINA (1966) de Guido Crepax |
|
LONE SLOAN (1966) de Philippe Druillet |
|
VALERIAN (1967) de Pierre Chrispin i Jean-Claude Mézières |
|
ULYSSE (1968) de Jacques Lob i Georges Pichard |
|
DANI FUTURO (1969) de Victor Mora i Carlos Giménez |
|
LE VAGABOND DES LIMBES (1975) de Christian Godard i Julio Ribera |
|
THORGAL (1977) de Jean Van Hamme i Grzegorz Rosinski |
|
LES ROBINSONS DE LA TERRE (1979) de Roger Lecureux i Alfonso Font |
|
JEREMIAH (1979) d'Hermann Huppen "Hermann" |
|
LA TRILOGIE NIKOPOL (1980) d'Enki Bilal |
|
CLARKE & KUBRICK (1980) d'Alfonso Font |
|
HOMBRE (1981) d'Antonio Segura i José Ortiz |
|
AKIRA (1982) de Katsuhiro Otomo |
|
EL PRISIONERO DE LAS ESTRELLAS (1983) d'Alfonso Font |
|
LA SURVIVANTE (1985) de Paul Gillon |
|
LES EAUX DE MORTELUNE (1986) de Patrick Cothias i Philippe Adamov |
|
BEATIFICA BLUES (1986) de Jean Dufuax i Werner Goelen "Griffo" |
|
WATCHMEN (1986) d'Alan Moore i Dave Gibbons |
|
AQUABLUE (1988) de Thierry Cailleteau i Olivier Vatine |
|
LE CYCLE DE CYANN (1992) de François Bourgeon i Claude Lacroix |
|
ALDEBARAN (1993) de Luis Eduardo de Oliveira "Leo" |
|
|
Toni
Segarra
|