LITTLE
NEMO IN SLUMBERLAND va
ser la sèrie que va incorporar la fantasia i l'onirisme, també
en la seva part gràfica, al món del còmic. Cada
planxa dominical comença quan Nemo se'n va al llit, s'adorm i
comencen unes aventures en un món en el que els personatges es
repeteixen somni darrera somni. Al final de la planxa torna a la realitat
despertant-se, caigut a terra embolcallat amb la roba del llit.
Richard
Marschall en la presentació del primer volum dedicat a Winsor
McCay afirma que "Little Nemo és la historieta de premsa
més celebrada de tots els temps" i, una mica més
endavant, ho rebla dient que "Possiblement va ser el millor comic
strip publicat mai". Afirmacions discutibles si donem una ullada
a la totalitat de còmics publicats. Tanmateix discutir-les no
disminueix el valor d'aquesta obra mestra.
Utilitzant
un tipus de grafisme molt influït per art nouveau l'autor
ens convida a seguir les aventures de Nemo convidat pel rei Morfeu a
visitar el seu regne on coneixerà la "Princesa" (sense
nom), els seus companys i, sobretot, Flip primer el seu antagonista
i després el gran amic. Cal destacar la brillant utilització
dels colors i la imaginativa planificació de la planxa. LITTLE
NEMO IN SLUMBERLAND pot ser consideratcom el primer gran clàssic
de còmic americà.
SOLEIL
FROID és una sèrie de tres volums ja acabada que planteja
un tema típic de la ciència-ficció: la fi de la
humanitat. Una fi que pot ser provocada per les activitats dels mateixos
humans. La Organització Mundial de la Salut ha explicat que el
problema no és si la pesta aviaria podrà mutar i ser mortal
pels homes sinó quan ho farà? Cada cop més hi ha
gent que pensa que el desenvolupament ens porta a la destrucció.
En
les valls alpines un home acompanyat d'un robot de càrrega intenta
cercar un refugi que li permeti escapar-se de una epidèmia que
ha matat ja les tres quartes parts dels sers humans. Una epidèmia
que ha estat provocada per un grup que considera que la única
manera de salvar el planeta és destruir els qui pels seus interessos
l'estant matant.
Jacob
Damien amb els seus dibuixos realistes i els seus colors adequats ha
sabut fer uns àlbums que interessen des del primer moment. La
història ens és explicada amb flashbacks i, seguint l'itinerari
dels viatgers, podem reconèixer molts llocs reals de la geografia
francesa. Impressionant la planxa on veiem el que queda del viaducte
de Millau.